Rode loper uitgerold voor gloednieuw Antwerps filmfestival
Antwerpen krijgt er dit jaar een nieuw filmfestival bij. Filmmaker Gilles Schijvens (36) organiseert op 19 en 20 december de allereerste editie van Film Fest Antwerp in Kinepolis Antwerpen. Daarmee wil hij de Scheldestad een prominente plaats geven binnen het Belgische filmlandschap.
Het festival brengt gedurende twee dagen een gevarieerd programma met zowel kortfilms als langspeelfilms van nationale en internationale makers. Naast werk van gevestigde namen krijgen ook beginnende filmmakers, studenten van filmscholen en onafhankelijke producties een podium. Bezoekers kunnen bovendien rekenen op een echte festivalsfeer met een rode loper en Q&A-sessies met filmmakers.
Volgens Schijvens moet Film Fest Antwerp uitgroeien tot een jaarlijks evenement waar filmprofessionals en filmliefhebbers elkaar ontmoeten. Met Kinepolis als locatie kunnen alle geselecteerde films bovendien op het grote scherm en met hoogwaardige beeld- en geluidskwaliteit worden vertoond. Het uiteindelijke doel is niet om te concurreren met andere Belgische filmfestivals, maar om de passie voor film opnieuw volop te laten leven in Antwerpen.
